Rīgas Tehniskā universitāte - Izglītības zinātnes - Mag. studijas
Izglītības zinātnes
Uzņemšana:Uzņemšana 2025./26. gadā
Ieraksts atjaunots:2025-05-21
Programmas veids | Maģistra studiju programma - 7. LKI (2. cikls, programma ar kodu 45) | |
Grāds | Izglītības zinātņu maģistrs | |
Izglītības dokuments | Maģistra diploms; | |
Licence / akreditācija | ![]() | Studiju virziens akreditēts līdz 31.03.2026. |
Programmas kods | 45142 | |
  | ||
Ilgums | 1,3 vai 2 gadi (atkarībā no iepriekš iegūtās izglītības) | |
Studiju veids | ![]() | Pilna laika |
Izglītības ieguves forma | ![]() | Klātiene |
Kredītpunkti ECTS | 90 vai 120 | |
Mācību valoda | latviešu (LV) | |
Mācību/studiju maksa | Valsts budžets vai par maksu: 3300 EUR gadā (Liepājā); 3140 EUR gadā (Rēzeknē) (2025./26.) | |
  | ||
Programmas apraksts | Maģistra studiju programma “Izglītības zinātnes” gan turpina labākās klasiskās universitātes un akadēmiskās tradīcijas maģistra programmas līmenī, gan veido jaunu – daudz mērķtiecīgāk un strukturētāk izstrādātu, mūsdienīgu un inovatīvu – piedāvājumu pedagogiem un citiem speciālistiem, kas vēlas pilnveidot pedagoģiskās, vadības un pētnieciskās kompetences. Studiju programma sekmē studentu profesionālās pedagoģiskās, vadības un pētnieciskās kompetences pilnveidi konkurētspējai izglītībā, motivē tālākai akadēmiskai izaugsmei. Studiju programma paredzēta gan jau esošajiem skolotājiem, izglītības jomas speciālistiem, gan citu jomu speciālistiem, kas iepriekšējo izglītību ieguvuši atšķirīgā jomā, un kas vēlas attīstīt pedagoģisko un vadības kompetenci. Mērķis Sekmēt studentu profesionālās pedagoģiskās, vadības un pētnieciskās kompetences pilnveidi konkurētspējai izglītībā, motivēt tālākai akadēmiskai izaugsmei. Uzdevumi - veicināt studentu pētniecisko lietpratību, integrējot jaunākās zinātniskās atziņas un inovatīvās idejas starpdisciplināros kontekstos; -veicināt studentu pedagoģiskās kompetences attīstību, gatavību plānot, īstenot, novērtēt un attīstīt izglītojošo darbu atbilstīgi izglītības mērķa grupu mācīšanās vajadzībām, dažādām spējām un priekšzināšanām, izglītības institūciju un izglītības sistēmas attīstības iekšējiem un ārējiem nosacījumiem un daudzveidīgiem kontekstiem; - veicināt studentu vadības un līdera kompetenci, īstenojot pārmaiņu vadību; - sekmēt studentu līdzdalību un līdzatbildību, veicinot kompetentas, atbildīgas un mūžizglītībai motivētas personības veidošanos; - veicināt studentu profesionālās un akadēmiskās ētikas standartu izpratni un to ievērošanu praktiskajā darbībā. Studiju rezultāti Zināšanas: - izpratne par izglītības zinātnēm (tajās integrējot arī citas ar cilvēka dzīvesdarbību saistītas zinātnes) un to apakšnozarēm, teoriju un praksi, izglītības sistēmām, vēsturi, attīstības tendencēm, pētnieciskajām aktualitātēm Latvijā, Eiropā un pasaulē starpdisciplinārā kontekstā; - izpratne par pētniecisko procesu, kas ietver pētniecisko loģiku, daudzveidīgas pētniecības metodes, pētījuma datu interpretāciju un izplatīšanu izglītības zinātnēs un to apakšnozarēs; kritiska izpratne par izglītības teoriju, pētījumu un pedagoģisko likumsakarību saistību ar praksi studentu profesionālo vajadzību kontekstā; - izpratne par pedagoģisko procesu un optimālu mācīšanās vidi daudzveidīgos izglītības kontekstos; demonstrē integrētas zināšanas un izpratību par izglītības vadību, dalībnieku savstarpējo mijiedarbību izglītības procesā dažādās izglītības pakāpēs, pētnieciskajā procesā, mentordarbību izglītībā, komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādos līmeņos un kontekstos. Prasmes: - sistēmiski un kritiski analizē ar izglītību saistītus sabiedrības procesus, teorijas, pētniecībā iegūtos datus, izglītības politikas un tiesiskās aktualitātes Latvijā, Eiropā un pasaulē; - kritiski analizē sarežģītas izglītības zinātņu problēmas dažādos izglītības līmeņos un profesionālajā darbībā, pamatojot un argumentēti mutvārdos un rakstveidā aizstāvot savu viedokli; - plāno, īsteno, novērtē un pilnveido pedagoģisko darbību atbilstīgi dažādu izglītības mērķa grupu vajadzībām dažādos kontekstos, veidojot drošu un atbalstošu, optimālu mācību vidi; formulē, analītiski apraksta un prezentē informāciju, problēmas un risinājumus izglītības zinātnēs pedagoga un izglītības vadītāju profesionālajā darbībā; - argumentēti izskaidro un diskutē par sarežģītiem vai sistēmiskiem izglītības zinātņu un pedagogu, izglītības vadītāju profesionālās darbības aspektiem, starptautisku un lokālu pētījumu rezultātiem gan ar nozares speciālistiem, gan ar nespeciālistiem un plašāku sabiedrību, prezentē dažādās auditorijās pētniecībā iegūtos rezultātus; - patstāvīgi izmanto teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību izglītības zinātnēs. Kompetences: - patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas izglītības nozarē, pamato lēmumus, nepieciešamības gadījumā veic problēmu papildu analīzi, izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes jaunās vai neprognozētās situācijās; - integrē dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanas procesā, dod ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā, ievērojot ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz sabiedrību ilgtspējīgas attīstības kontekstā; - rosina un īsteno inovatīvas, teorētiskos un pētījumos pamatotas pārmaiņas izglītības jomā savā darbavietā un sabiedrībā, atbildīgi novērtējot darbības iespējamo ietekmi uz izglītības jomas un sabiedrības savstarpējām attiecībām; - vada vai koordinē starpdisciplināras komandas, praksē īsteno mentoru darbību, veic izglītojošo darbu atbilstīgi dažādu izglītības mērķa grupu vajadzībām iekļaujošā izglītības vidē, uzņemoties atbildību par savu iniciatīvu, par personāla un komandas darba rezultātiem; - reflektē par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virza savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi. Karjera Studijas maģistra studiju programmā “Izglītības zinātnes” sniedz iespēju iegūt zinātniskajos pētījumos balstītu starptautiski atzītu akadēmisko augstāko izglītību, nodrošinot iespēju maģistrantiem veikt fundamentālos un lietišķos pētījumus, lai pilnveidotu darba tirgū pieprasītas kompetences septītajā LKI līmenī un izmantotu nodarbinātības iespējas Latvijas darba tirgū. |
|
Programmas mājaslapa | www.rtu.lv/lv/studijas/visas-studiju-programmas/atvert/GMI?department=0L000&type=A |
|
Iepriekšējā izglītība, prasības | 1) 1,3 gadi - pedagoģiskā izglītība - bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar apgūtu studiju programmu vismaz 240 KP apjomā un iestājpārbaudījums; cita augstākā izglītība - bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar apgūtu studiju programmu vismaz 240 KP apjomā un iestājpārbaudījums; 2) 2 gadi - bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ar apgūtu programmu vismaz 180 KP apjomā. |
|
Aktuālā informācija | Uzņemšanas noteikumi studiju programmās 2025./2026. gadā: lasīt šeit 2024. gada 1. martā Liepājas Universitāte (LiepU) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU). 2025. gada 1. aprīlī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija (RTA) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU). |
Augstskola
Iestādes tips:Zinātnes universitāte
Ķīpsalas iela 6A, Rīga, LV-1048
Tel:67089333; 27089999
E-pasts:info@rtu.lv; rtu@rtu.lv www.rtu.lv
Norises vieta(s) vai fakultāte(s):
RTU Liepāja Lielā iela 14, Liepāja, LV-3401 Tel:63423568 E-pasts:liepaja@rtu.lv www.rtu.lv/lv/liepaja | RTU Rēzekne Atbrīvošanas aleja 115, Rēzekne, LV-4601 Tel:28325368 E-pasts:rezekne@rtu.lv www.rtu.lv/lv/rezekne |