Vidzemes Augstskola - Spēļu realitātes lietojumprogrammas reālās pasaules izaicinājumiem un pieredzei - Mag. studijas
Spēļu realitātes lietojumprogrammas reālās pasaules izaicinājumiem un pieredzei
Status:Jauna programma!
Uzņemšana:Uzņemšana 2025./26. gadā
Ieraksts atjaunots:2025-05-22
Programmas veids | Maģistra studiju programma - 7. LKI (2. cikls, programma ar kodu 45) | |
Grāds | Maģistra grāds virtuālās un paplašinātās realitātes tehnoloģijās | |
Izglītības dokuments | Maģistra diploms; | |
Licence / akreditācija | ![]() | Studiju virziens akreditēts līdz 26.10.2029. |
Programmas kods | 45483 | |
  | ||
Ilgums | 2 gadi | |
Studiju veids | ![]() | Pilna laika |
Izglītības ieguves forma | ![]() | Klātiene |
Kredītpunkti ECTS | 120 | |
Mācību valoda | angļu (EN) | |
Mācību/studiju maksa | Valsts budžets vai par maksu: 726.72 EUR gadā (2025./26.) | |
  | ||
Programmas apraksts | Kopīga studiju programma ar: Sentpoltenas Lietišķo zinātņu universitāte (St.Pölten University of Applied Sciences, Campus-Platz 1, 3100 St. Pölten, Austrija); Sakšu Lietišķo zinātņu universitāte (Saxion University of Applied Sciences, M. H. Tromplaan 28, 7513 AB Enschede, Nīderlande). Programmas mērķis ir sniegt studentiem profesionālās, metodoloģiskās, sociālās un personīgās prasmes, ļaujot viņiem veiksmīgi izmantot šīs uz nākotni vērstās tehnoloģijas un izstrādāt inovatīvus risinājumus reālās pasaules izaicinājumiem. Profesionālo prasmju attīstīšanas ietvaros studenti mācās izmantot jaunas tehnoloģijas inovatīviem risinājumiem, vienlaikus ņemot vērā arī ANO ilgtspējīgas attīstības mērķus (SDG). Studenti izstrādā risinājumus, kas atbilst klientu vajadzībām un sabiedrības prasībām. Tiek uzsvērta spēliskotu XR (XR-Gamification) lietojumprogrammu dizainēšana, kas var uzlabot mācīšanās, apmācību, sistēmu uzturēšanu un terapijas pasākumu medicīnā rezultātus. Metodoloģisko prasmju jomā studējošie apgūst augsta līmeņa tehniskās un zinātniski metodoloģiskās zināšanas AR, VR un mobilo lietojumprogrammu izstrādē un attīstībā. Studējošajiem ir iespējas apgūst pētniecības metodes, piemēram, izmantojot aprobācijas un validācijas procesā iegūtos statistikas datus, lai novērtētu uz XR balstītu spēļošanas lietojumprogrammu efektivitāti un ietekmi, radot iespējas izstrādāt zinātniskās publikācijās. Programmā tiek uzsvērts dažādu tehnoloģiju un metožu efektivitātes un piemērotības kritisks novērtējums attiecībā uz ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Tiek stiprinātas studējošo sociālās prasmes, veicinot sadarbību starpdisciplinārās komandās. Studenti mācās izveidot un uzturēt plašu tīklu ar kolēģiem, nozares profesionāļiem, pētniecības iestādēm un uzņēmējdarbības tīkliem. Tas ļauj viņiem attīstīt vispusīgu izpratni par dažādu ieinteresēto un ietekmes pušu vajadzībām un perspektīvām un ņemt tās vērā savos projektos. Attiecībā uz personīgo prasmju attīstību, studenti tiek mudināti pieņemt atvērtu attieksmi pret inovatīvām pieejām un problēmu risināšanu. Viņi izmanto uzņēmējdarbības prasmes un ilgtspējīgas domāšanas vadlīnijas, lai apzinātu un izmantotu karjeras iespējas, tostarp dibinātu uzņēmumus, apzināti koncentrējoties uz ilgtspējas jautājumiem, ietekmi uz sabiedrību un veic personīgo refleksiju. Kopumā maģistra programma dod iespēju absolventiem veidot karjeru uz nākotni orientētās spēļu realitātes lietojumu nozarēs, vienlaikus sniedzot būtisku ieguldījumu izpratnes veidošanā par ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanu. Apvienojot tehnoloģijas, spēļošanu un ilgtspējību, absolventi var radīt inovatīvus risinājumus reālās pasaules izaicinājumiem un uzlabot dzīves kvalitāti dažādās sabiedrības nozarēs. |
|
Programmas mājaslapa | www.va.lv/en/studies/masters-degree/gamified-reality-applications-for-real-world-challenges-and-experiences-grace |
|
Iepriekšējā izglītība, prasības | Pirmā cikla vai tam pielīdzināma augstākā izglītība - akadēmiskais vai profesionālais bakalaura grāds datorzinātnēs vai bakalaura grāds inženierijā vai ekvivalents grāds Spēļu izstrādē, spēļu dizainā, cilvēkcentrētā datorikā (creative computing), digitālajās spēlēs, informācijas tehnoloģijās, multimediju tehnoloģijās, datorzinātnē reāllaika interaktīvās simulācijās,paplašinātajā realitātē, AR/VR/XR izstrādē vai XR dizainā, vai tām pielīdzināmā jomā ar nosacījumu, ka kopējais pirmā un otrā cikla studiju apjoms nav mazāks par 300 kredītpunktiem un pieciem studiju gadiem; Angļu valodas zināšanu līmenis vismaz B2 līmenī. |
|
Aktuālā informācija | Uzņemšanas noteikumi studiju programmās 2025./2026. gadā: lasīt šeit |
Augstskola
Iestādes tips:Lietišķo zinātņu augstskola
Cēsu iela 4, Valmiera, Valmieras nov., LV-4201
Tel:26182255
E-pasts:uznemsana@va.lv www.va.lv