Rīgas Ziemeļvalstu augstskola - Datorsistēmas - Prof. mag. studijas
Datorsistēmas
Uzņemšana:Uzņemšana 2025./26. gadā
Ieraksts atjaunots:2025-09-30
Programmas veids | Profesionālā maģistra studiju programma - 7. LKI (2. cikls, programma ar kodu 47) | |
Grāds | Profesionālais maģistrs datorsistēmās | |
Profesionālā kvalifikācija | ![]() | Sistēmanalītiķis (7. PKL) Standarts / kvalifikācijas prasības |
Izglītības dokuments | Profesionālā maģistra diploms un augstākās profesionālās kvalifikācijas diploms; | |
Licence / akreditācija | ![]() | Studiju virziens akreditēts līdz 29.08.2026. |
Programmas kods | 47483 | |
  | ||
Ilgums | 1,5 vai 2 gadi (pilna laika studijas); 2 vai 2,5 gadi (nepilna laika studijas) | |
Studiju veids | ![]() | Pilna laika/Nepilna laika |
Izglītības ieguves forma | ![]() | Klātiene; Neklātiene |
Kredītpunkti ECTS | 90 vai 120 | |
Mācību valoda | latviešu/angļu (LV/EN) | |
Mācību/studiju maksa | 2500 EUR gadā (2025./26.) | |
  | ||
Programmas apraksts | Mērķis: Sagatavot inovatīvi un sistēmiski domājošus, uz mūžizglītību orientētus, globālajā darba tirgū konkurētspējīgus sistēmanalītiķus, kuri orientējas datorzinātnes jomā, izprot biznesa procesu analītikas un IT sistēmu funkcionalitātes pamatprincipus, spēj plānot un realizēt IT risinājumus, koordinēt un uzraudzīt komandas darbu, demonstrējot līdera un sadarbības prasmes. RNU absolvents, kurš ir apguvis profesionālo maģistra studiju programmu „Datorsistēmas”, spēj: Vadīt IKT risinājumu izstrādes, ieviešanas un uzturēšanas procesus atbilstoši IKT nozares standartiem, apstiprinātajam plānam un konkrētā risinājuma tehniskajai dokumentācijai, kā arī uzņemties atbildību par sava un komandas darba rezultātiem. Nodrošināt plaša spektra IKT risinājumu projektēšanu, specificēšanu, ieviešanu un uzturēšanu atbilstoši pasūtītāju prasībām un IKT nozares standartiem, izstrādāt piedāvātajiem risinājumiem nepieciešamo tehnisko dokumentāciju, kā arī ieviest nozares jaunāko zinātnisko pētījumu rezultātus šo uzdevumu izpildei. Attīstīt un ieviest inovatīvas darba metodes, kas nodrošinātu dažādu uzdevumu, kas saistīti ar IKT risinājumu kvalitatīvu un efektīvu izpildei, kā arī identificēt un izprast riskus, kas saitīti ar augstāk minēto uzdevumu izpildi, spēt noteikt un izvēlēties atbilstošākos risku mazināšanas pasākumus un kontrolēt risku vadības procesu dažādos uzdevumu izpildes posmos. Izvēlēties pasūtītāju vajadzībām atbilstošākos darba uzdevumu izpildes instrumentus, metodes, programmas, programmatūras izstrādes rīkus, programmatūras valodu, kā arī nodrošināt nepieciešamos komunikatīvos procesus, lai skaidrotu izdarītās izvēles pamatotību visām ieinteresētajām pusēm. Formulēt IKT nozares aktuālās problēmas, kas novērotas, veicot sistēmisku nozares problēmjautājumu monitoringu, kā arī aktīvi iesaistīties zinātniski pētnieciskajā darbībā Uzdevumi Nodrošināt konkurētspējīgu augstāko izglītību atbilstoši septītā līmeņa profesionālajai kvalifikācijai “Sistēmanalītiķis” un sagatavot speciālistus ar lielu produktivitātes potenciālu globālajā darba tirgū. Sniegt studējošajiem zināšanas un attīstīt prasmes biznesa procesu analīzē, funkcionāla un efektīva biznesa prasību modeļa izstrādē, jaunu IT risinājumu izveidē un esošo pārplānošanā, kā arī projekta komandas veidošanā un vadīšanā. Radīt un pastāvīgi pilnveidot tādu studiju vidi, kas nodrošina daudzdimensionālu skatījumu uz datorsistēmu projektēšanu, kompleksu pieeju klienta problēmu risināšanai un veicina studējošo izpratni par mūžizglītības nozīmi, tai skaitā rosina studēt doktorantūrā. Organizēt un nemitīgi attīstīt sadarbību ar citām Latvijas un ārvalstu izglītības iestādēm, profesionālajām organizācijām un darba devējiem augsti kvalificētu speciālistu piesaistē studiju procesa īstenošanai un tā pilnveidei. Līdzdarboties nozares problēmjautājumu aktualizēšanā un risinājumu izstrādē, atbalstot akadēmiskā personāla un studējošo zinātniski pētniecisko jaunradi. |
|
Programmas mājaslapa | rnu.lv/studijas/studiju-programmas/magistra-programmas/datorsistemas |
|
Iepriekšējā izglītība, prasības | 1,5 gadu studijām: uzņem 1) personas, kuras ieguvušas pirmā cikla augstāko izglītību un sestā līmeņa profesionālo kvalifikāciju elektrotehnikas, elektronikas, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nozarē; 2) personas, kuras ieguvušas pirmā cikla augstāko profesionālo izglītību elektrotehnikas, elektronikas, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nozarē; 3) personas, kuras ieguvušas maģistra grādu elektrotehnikas, elektronikas, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nozarē. 2 gadu studijām: uzņem 1) personas, kuras ieguvušas pirmā cikla augstāko izglītību elektrotehnikas, elektronikas, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nozarē bez profesionālās kvalifikācijas; 2) personas, kuras ieguvušas bakalaura vai maģistra grādu un / vai sestā līmeņa profesionālo kvalifikāciju specialitātē citās inženierzinātņu un tehnoloģiju nozarēs. Obligāti jākārto iestājpārbaudījums; 3) personas, kuras ieguvušas bakalaura vai maģistra grādu un / vai 6. līmeņa profesionālo kvalifikāciju specialitātē citās inženierzinātņu un tehnoloģiju nozarēs. Obligāti jākārto iestājpārbaudījums; 4) personas, kuras ieguvušas bakalaura vai maģistra grādu un / vai sestā līmeņa profesionālo kvalifikāciju specialitātē citās zinātņu nozarēs un vismaz 2 gadu darba pieredzi elektrotehnikas, elektronikas, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jomā. Obligāti jākārto iestājpārbaudījums; 5) personas, kuras ieguvušas bakalaura vai maģistra grādu un / vai 6. līmeņa profesionālo kvalifikāciju specialitātē citās zinātņu nozarēs un vismaz 2 gadu darba pieredzi elektrotehnikas, elektronikas, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jomā. Obligāti jākārto iestājpārbaudījums. |
|
Aktuālā informācija | Uzņemšanas noteikumi studiju programmās 2025./2026. gadā: lasīt šeit |
Augstskola
Iestādes tips:Lietišķo zinātņu universitāte
Valērijas Seiles iela, 1-5.korpuss, Rīga, LV-1019
Tel:22044048; 67100607
E-pasts:info@rnu.lv rnu.lv
Norises vieta(s) vai fakultāte(s):
Rīgas Ziemeļvalstu augstskola - Studijas Valērijas Seiles 1, k-5, Rīga, LV-1019 Tel:67100607; 22044048 E-pasts:info@rnu.lv rnu.lv |