Rīgas Tehniskā universitāte - Skolotājs - Prof. studijas pēc pamatstudijām

Skolotājs
Uzņemšana:Uzņemšana 2025./26. gadā
Ieraksts atjaunots:2025-05-21
Programmas veidsProfesionālā studiju programma pēc pamatstudijām - 6. LKI (1. cikls, programma ar kodu 46)
Profesionālā kvalifikācijaSkolotājs (6. PKL) Standarts / kvalifikācijas prasības
Izglītības dokuments Profesionālās augstākās izglītības diploms un augstākās profesionālās kvalifikācijas diploms;
Licence / akreditācijaStudiju virziens akreditēts līdz 31.03.2026.
Programmas kods46141
 
Ilgums1 gads
Studiju veidsPilna laika
Izglītības ieguves formaKlātiene
Kredītpunkti ECTS60
Mācību valodalatviešu (LV)
Mācību/studiju maksaValsts budžets projekta "Mācītspēks" ietvaros (2025./26.)
 
Programmas aprakstsStudiju programma sagatavo speciālistus atbilstoši iegūstamās kvalifikācijas prasībām. Darba vidē balstītas studijas “Mācītspēks” rada iespēju dažādu jomu profesionāļiem kļūt par vispārējās izglītības mācību priekšmetu skolotājiem pamatizglītībā un vidējā izglītībā. Dalība “Mācītspēks” ietver obligātu nepilnas slodzes darbu skolā, studijas augstskolā un nodarbības profesionālās pilnveides grupās.

Mērķis

Nodrošināt iespēju studējošajiem ar bakalaura vai maģistra grādu kādā zinātņu nozarē (vai tai pielīdzināmā nozarē augstākajā izglītībā), kas nav pedagoģija, un ir atbilstoša apgūstamajai mācību jomai, attīstīt pedagoģiskajai darbībai nepieciešamo kompetenci un iegūt skolotāja kvalifikāciju atbilstīgi profesijas standartam „Skolotājs” vienā no mācību jomu skolotāju moduļiem, lai veiktu profesionālu pedagoģisko darbību kādā no izglītības pakāpēm un veidiem.

Uzdevumi

- organizēt pētniecībā un darba vidē balstītas studijas skolotāja profesijai nepieciešamo zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidei mācību procesa plānošanā, īstenošanā un skolēnu mācību snieguma vērtēšanā, savas darbības pašnovērtēšanā;
- sekmēt studējošo gatavību un pieredzes pilnveidi veikt pedagoģisko darbību saskaņā ar izglītības standartiem un mācību priekšmetu jomām atbilstīgo zinātņu aktuālo saturu un mācību metodiku;
- veicināt atbilstošās jomas skolotājam nepieciešamo mācību satura un zināšanu pedagoģijā un psiholoģijā apguvi, lai veiktu profesionālu pedagoģisko darbību un izmantotu integrēto mācību metodiku praksē;
- sekmēt studējošo līdera prasmju attīstību sadarbībai ar kolēģiem, skolēniem, skolēnu vecākiem un studējošo kā skolotāju iesaistīšanos izglītības jomas un pedagoga profesijas attīstībā izglītības iestādes, vietējās kopienas un valsts līmenī;
- rosināt studējošo pašizglītības vajadzību apzināšanos un motivāciju nepārtrauktai profesionālās kompetences pilnveidei mūžizglītībā.

Studiju rezultāti

Zināšanas:
- izprot izglītības zinātņu nozares būtiskākos jēdzienus un likumsakarības skolotāja profesionālās darbības kontekstos;
- teorētiski pamato mācību procesa plānošanas, īstenošanas un novērtēšanas principus;
- raksturo izglītības sistēmu, pedagoģiskās darbības specifiku dažādās izglītības pakāpēs un veidos;
- izprot savai kvalifikācijai atbilstīgās mācību jomas saturu un mācību metodiku.
Prasmes:
- plāno iekļaujošu mācību procesu saskaņā ar skolēnu attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācību rezultātiem;
- izprot izglītības zinātņu nozares būtiskākos jēdzienus un likumsakarības skolotāja profesionālās darbības kontekstos;
- teorētiski pamato mācību procesa plānošanas, īstenošanas un novērtēšanas principus;
- raksturo izglītības sistēmu, pedagoģiskās darbības specifiku dažādās izglītības pakāpēs un veidos;
- izprot savai kvalifikācijai atbilstīgās mācību jomas saturu un mācību metodiku.
Kompetence:
- izmantojot dažādus informācijas avotus, iegūst, atlasa un kritiski analizē informāciju par pedagoģisko procesu, savu profesionālo darbību un skolēnu sniegumu un izaugsmi, kā arī pieņem lēmumus, rod radošus risinājumus mainīgās vai neskaidrās situācijās skolotāja profesionālajai darbībai;
- pamatoti izvērtē, plāno un pilnveido savu profesionālo kompetenci un sadarbību ar citiem pedagogiem, ievērojot profesionālās ētikas prasības, lai mērķtiecīgi pilnveidotu pedagoģisko praksi izglītības iestādē;
- iesaistās izglītības iestādes un izglītības jomas attīstībā, uzņemoties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu.
Karjera

“Mācītspēks” otrais gads (no septembra līdz jūnijam) ir indukcijas gads (dalība šajā posmā nav obligāta), kura laikā dalībnieki turpina darbu skolā un nostiprina savas zināšanas un prasmes, apgūstot kādu no piedāvātajām profesionālās kompetences pilnveides programmām, ko nodrošina Latvijas Universitāte. Pēc otrā gada dalībnieki iegūst apliecinājumu par profesionālo pilnveidi.
Programmas mājaslapawww.rtu.lv/lv/studijas/visas-studiju-programmas/atvert/GSS?department=0L000&type=A
Iepriekšējā izglītība, prasībasBakalaura un/vai maģistra grāds vai 1. cikla profesionālā augstākā izglītība, vai tai pielīdzināma augstākā izglītība izvēlētās mācību jomas atbilstošā zinātnes nozarē.
Aktuālā informācijaUzņemšanas noteikumi studiju programmās 2025./2026. gadā: lasīt šeit

2024. gada 1. martā Liepājas Universitāte (LiepU) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU).
2025. gada 1. aprīlī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija (RTA) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU).
Augstskola
Iestādes tips:Zinātnes universitāte
Ķīpsalas iela 6A, Rīga, LV-1048
Tel:67089333; 27089999
E-pasts:info@rtu.lv; rtu@rtu.lv  www.rtu.lv