Rīgas Tehniskā universitāte - Sākumizglītības skolotājs - Prof. bak. studijas

Sākumizglītības skolotājs
Uzņemšana:Uzņemšana 2025./26. gadā
Ieraksts atjaunots:2025-05-21
Programmas veidsProfesionālā bakalaura studiju programma - 6. LKI (1. cikls, programma ar kodu 42)
GrādsProfesionālais bakalaurs pedagogu izglītībā
Profesionālā kvalifikācijaSkolotājs (6. PKL) Standarts / kvalifikācijas prasības
Izglītības dokuments Profesionālā bakalaura diploms un augstākās profesionālās kvalifikācijas diploms;
Licence / akreditācijaStudiju virziens akreditēts līdz 31.03.2026.
Programmas kods42141
 
Ilgums4 gadi (pilna laika); 4,5 gadi (nepilna laika)
Studiju veidsPilna laika/Nepilna laika
Izglītības ieguves formaKlātiene; Neklātiene
Kredītpunkti ECTS240
Mācību valodalatviešu (LV)
Mācību/studiju maksaValsts budžets vai par maksu: 2600 EUR gadā (pilna laika); 2100 EUR gadā (nepilna laika) (2025./26.)
 
Programmas aprakstsProfesionālā bakalaura studiju programma "Sākumizglītības skolotājs" dod iespēju iegūt bakalaura grādu pedagogu izglītībā un skolotāja kvalifikāciju. Studiju programma ir izstrādāta, atbilstoši attīstības tendencēm zinātnē un praksē, izvērtējot situāciju Latvijā un vajadzības skolotāju izglītībā. Kompetencēs balstīta izglītības satura ieviešana paredz mācību pieejas maiņu visā vispārējās izglītības posmā. Studiju programmas saturs un apjoms ir pietiekošs, lai apgūtu skolotāja kvalifikāciju un varētu strādāt par sākumizglītības skolotāju (1.-6.kl.).

Mērķis

Nodrošināt konkurētspējīgas un kvalitatīvas, starptautiski salīdzināmas profesionālās augstākās izglītības un skolotāja kvalifikācijas ieguvi, apgūstot nepieciešamās profesionālās kompetences, ko nosaka skolotāja profesijas standarts, darbam pamatizglītības pirmajā posmā.

Uzdevumi

- nodrošināt studējošiem vispārēju zināšanu un kompetences apguvi, kas nepieciešamas skolotāja profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu veikšana;.
- nodrošināt pedagoģijas, psiholoģijas un metodiku teorētisko atziņu un praktiskās darbības apguves un realizācijas vienotību, iekļaujot atvērtību jaunajam un inovatīvajam izglītības jomā, izmantojot komunikāciju tehnoloģijas un resursus, kā arī izprotot globālos un lokālos, sociālpolitiskos, ekonomikas un kultūras procesus;
- veicināt studējošo profesionālo zināšanu un prasmju apguvi pedagoģiskās kompetences attīstīšanā, kas nepieciešama mācību procesa plānošanā, īstenošanā un mācību sasnieguma vērtēšanā;
- veicināt studentu zinātniski pētniecisko darbību, integrējot pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās atziņas praktiskajā darbībā, radot izpratni par pētījumu metodoloģijas daudzveidību un profesionālās un zinātniskās izaugsmes iespējā;
- atbalstīt radošās un sociālās aktivitātes attīstību, veicināt studējošo pašizglītības vajadzības attīstību, sekmējot pašrealizāciju virzībā uz mūžizglītību.

Studiju rezultāti

Zināšanas:

- izprot izglītības zinātņu nozares pamatjēdzienus un profesionālās darbības pamatnostādnes, kas nepieciešamas skolotāja profesionālās darbības pamatuzdevumu un pienākumu veikšanai;
- izprot pedagoģiskā procesa plānošanas, īstenošanas un novērtēšanas principus, to pielietošanas iespējām praktiskajā pedagoģiskajā darbībā;
- pārzina mācību priekšmetu jomu/priekšmetu saturu, pamatkompetences, caurviju kompetences un metodiku;
- pārzina skolotāja pedagoģiskās darbības pašanalīzes, pašvērtēšanas un pašrefleksijas paņēmienus, kas nepieciešamas profesionālās kompetences pilnveidošanai.
Prasmes:
- analizē un risina aktuālus problēmjautājumus patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem, nozares speciālistiem, lai nodrošinātu pozitīvu mijiedarbību dažādās sociālās vidēs;
- izglītības procesā ievēro izglītojamā individuālās attīstības potenciālu, mācīšanās un personības izaugsmes vajadzības;
- plāno un īsteno dzīves situācijām pietuvinātu mācību procesu ar atbilstošiem mērķiem, darbību un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem;
- vērtē izglītojamā mācīšanās sniegumu un izaugsmi, ievēro izglītojamā individuālās attīstības vajadzības;
prot patstāvīgi strukturēt un virzīt savu mācīšanos, analizēt savu darbību, lai profesionāli pilnveidotos.
Kompetences:
- analizē pedagoģijas un psiholoģijas nozares pamatnostādnes, pārzina mācību saturu un kompetences, lai atbildīgi plānotu un pielietotu pedagoģiskajā darbībā;
- veic patstāvīgu, mērķtiecīgu un atbildīgu pedagoģiskās darbības plānošanu, organizēšanu un vadīšanu pedagoģiskā procesa uzlabošanai, atbilstoši sociālajām vajadzībām un aktuālām izglītības zinātnes un prakses vajadzībām;
- patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plāno, īsteno, izvērtē un pilnveido izglītojamā mācīšanās sasniegumus un izaugsmi un sniedz nepieciešamo atbalstu mācīšanās uzlabošanai;
- apzinās un izvērtē savu pieredzi un darbību, lai profesionāli pilnveidotos, ievēro profesionālās ētikas prasības; sadarbojoties ar citiem kolēģiem, iesaistās izglītības iestādes un izglītības jomas attīstībā;
- veic pētniecisku un inovatīvu darbību pedagoģiskā procesa uzlabošanai, stratēģiski īsteno savu profesionālās darbības pilnveidi, iesaistās izglītības iestādes attīstības plānošanā, izprot savas profesijas vietu plašākā sociālā kontekstā.

Karjera

Studiju programmas absolventiem ir iespēja strādāt par sākumskolas skolotājiem. Skolotāju kompetenci raksturo ne tikai zināšanas, bet arī prasmes vadīt mācību procesu, lai sasniegtu plānoto rezultātu, tāpēc liela loma ir iegūtajām zināšanām praktiskajā darbībā.
Programmas mājaslapawww.rtu.lv/lv/studijas/visas-studiju-programmas/atvert/GCT?department=0L000&type=P
Iepriekšējā izglītība, prasībasVispārēja vidējā izglītība vai vidējā profesionālā izglītība. Vidējās izglītības dokumenta gada vidējā atzīme obligātajos mācību priekšmetos ir ne zemāka par 7 ballēm (ja vidējā atzīme ir zemāka par 7 ballēm, ir iespēja kārtot pārbaudījumu - pārrunas. Zemākais vidējās atzīmes slieksnis - 6 balles).
Kopējais vērtējums veidojas no:
1) iestājpārbaudījuma (50 %):
- rakstiskā daļa - eseja;
- mutiskā daļa – intervija;
2) vidējās atzīmes obligātajos mācību priekšmetos (25 %);
Personām, kuras vidējo izglītību ieguvušas no 2004.gada:
CE matemātikā
CE latviešu valodā
CE svešvalodā *
pārējie personas nokārtotie CE par vispārējās vidējās izglītības ieguvi.
Personām, kuras vidējo izglītību ieguvušas līdz 2004.gadam vai atbrīvotas no CE kārtošanas:
3) GA dokumentā par vidējo izglītību (25%):
- matemātika;
- latviešu valodā;
- svešvalodā.
Papildus punkti:
1. Latvijas valsts olimpiāžu (2023.-2025.g.) 1.-3. vietu ieguvējiem 1 punkts (par katru):
- latviešu valodā un literatūrā;
- matemātikā.
2. Latvijas valsts skolēnu zinātniski pētniecisko darbu konferenču (2023.-2025.g.) 1.-3. pakāpes diplomu ieguvējiem 1 punkts (par katru):
- humanitāro un mākslas zinātņu sekcija (valodniecības un literatūrzinātnes apakšsekcija);
- dabaszinātņu sekcija (matemātikas apakšsekcija).
3. Latvijas valsts skolēnu zinātniski pētniecisko darbu konferenču (2023.-2025.g.) Sociālo zinātņu sekcija (Izglītības zinātnes) 1.-3.pakāpes diplomu ieguvējiem 1 punkts (par katru).
4. Iepriekšēja pieredze pedagoģiskajā darbā (darbs bērnu un jauniešu nometnēs, svētdienas skolā, auklītes darbs u.c.) un brīvprātīgo darbā – 1 punkts.
5. Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas absolventam 1,5 punkti.
6. Junior Achievement Latvia sertifikāta ieguvējam 1 punkts.
Aktuālā informācijaUzņemšanas noteikumi studiju programmās 2025./2026. gadā: lasīt šeit

2024. gada 1. martā Liepājas Universitāte (LiepU) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU).
2025. gada 1. aprīlī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija (RTA) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU).
Augstskola
Iestādes tips:Zinātnes universitāte
Ķīpsalas iela 6A, Rīga, LV-1048
Tel:67089333; 27089999
E-pasts:info@rtu.lv; rtu@rtu.lv  www.rtu.lv