Rīgas Tehniskā universitāte - Skolotājs - Prof. bak. studijas
Skolotājs
Uzņemšana:Uzņemšana 2025./26. gadā
Ieraksts atjaunots:2025-05-21
Programmas veids | Profesionālā bakalaura studiju programma - 6. LKI (1. cikls, programma ar kodu 42) | |
Grāds | Profesionālais bakalaurs pedagogu izglītībā | |
Profesionālā kvalifikācija | ![]() | Skolotājs (6. PKL) Standarts / kvalifikācijas prasības |
Izglītības dokuments | Profesionālā bakalaura diploms un augstākās profesionālās kvalifikācijas diploms; | |
Licence / akreditācija | ![]() | Studiju virziens akreditēts līdz 31.03.2026. |
Programmas kods | 42141 | |
  | ||
Ilgums | 4 gadi (pilna laika), 4,5 gadi (nepilna laika) | |
Studiju veids | ![]() | Pilna laika/Nepilna laika |
Izglītības ieguves forma | ![]() | Klātiene; Neklātiene |
Kredītpunkti ECTS | 240 | |
Mācību valoda | latviešu (LV) | |
Mācību/studiju maksa | Valsts budžets (pilna laika) vai par maksu: 2600 EUR gadā (pilna laika); 2100 EUR gadā (nepilna laika) (2025./26.) | |
  | ||
Programmas apraksts | Profesionālā bakalaura studiju programma "Skolotājs" nodrošina iespēju iegūt profesionālā bakalaura grādu izglītības zinātnēs un skolotāja kvalifikāciju, apgūstot gan skolotāja profesionālās darbības uzdevumu izpildei nepieciešamās profesionālās zināšanas, prasmes, attieksmes un kompetences, gan studējošā izvēlētās mācību priekšmetu jomas saturu atbilstīgi Latvijas izglītības reformu projekta "Skola 2030" un skolotāja profesijas standarta izvirzītajām prasībām. Studiju programma nodrošina elastīgu pieeju, kombinējot divu vai vairāku jomu mācību priekšmetu saturu un mācību metodiku, izvēloties vienu no 123 KP moduļiem: Latviešu valoda un literatūra; Matemātika; vai kombinējot 75 KP moduļus: Angļu valoda; Bioloģija; Datorika; Dizains un tehnoloģijas; Fizika; Ģeogrāfija; Vācu valoda ar jebkuru atšķirīgu 48 KP moduli: Angļu valoda; Bioloģija; Datorika; Dizains un tehnoloģijas; Latviešu valoda kā otrā valoda un svešvaloda; Matemātika; Vācu valoda vai 48 KP moduli Dabaszinības (Dabaszinības, Fizika vai Ģeogrāfija - jebkurā to divu savstarpējā kombinācijā). Apgūstot 123 un 75 kredītpunktu moduļus, absolventi būs kompetenti mācīt modulī apgūto saturu vispārīgajā, optimālajā un augstākajā līmenī atbilstīgi valsts vispārējās vidējās izglītības standartam; savukārt apgūstot 48 kredītpunktu moduļus būs kompetenti mācīt apgūto saturu vispārīgajā līmenī atbilstīgi valsts vispārējās vidējās izglītības standartam. Mērķis Nodrošināt vietējā un starptautiskā līmenī konkurētspējīgas profesionālā bakalaura studijas pedagogu izglītībā, sekmējot skolotāja vispārējās un profesionālās kompetences attīstību atbilstīgi profesijas standartam „Skolotājs” studējošā izvēlētajās mācību jomās. Uzdevumi - attīstīt skolotāja profesionālo kompetenci vietējā un starptautiskā līmenī konkurētspējīgas pedagoģiskās darbības veikšanai izvēlētajās mācību jomās un izglītības programmu īstenošanai atbilstoši darba tirgus prasībām; - veicināt studējošo prasmes integrēt izglītības zinātņu un mācību jomu saturu praksē; - iesaistīt studējošos lietišķajā pētniecībā, veidojot pamatu turpmākām studijām maģistrantūras studiju programmās Latvijā un ārzemēs; - sekmēt studējošo atbildīgu, pastāvīgas un patstāvīgas profesionālās meistarības pilnveidi; - piedāvāt iespējas studējošo personības tālākai izaugsmei. Studiju rezultāti Zināšanas: - izprot izglītības zinātņu nozares būtiskākos jēdzienus, likumsakarības un specifiku skolotāja profesionālās darbības kontekstos dažādās izglītības pakāpēs un veidos; - izprot izvēlētās mācību jomas saturu, pamatkompetences un caurviju kompetences; - zina mācību procesa mācīšanās – mācīšanas metodiku, plānošanas, īstenošanas un novērtēšanas principus. Prasmes: - izvērtē izglītojamā individuālās attīstības, mācīšanās un personības izaugsmes vajadzības, lai formulētu mācību mērķus, darbības un sasniedzamos rezultātus; - izvēlas mērķu īstenošanai un sasniedzamajiem rezultātiem atbilstošu pedagoģisko pieeju, metodoloģiju, mācību līdzekļus un resursus; - vērtē izglītojamā mācīšanās sniegumu un izaugsmi; - sadarbojas ar izglītojamo, pedagoģiskajā procesā iesaistītajiem un nozaru speciālistiem pedagoģiskā procesa plānošanā. Kompetences: - atbildīgi plāno pedagoģisko procesu, balstoties uz izglītojamā individuālās attīstības, mācīšanās un personības izaugsmes vajadzībām, ievērojot pedagoģiskās darbības plānošanas, organizēšanas, vadīšanas principus, izglītības politikas aktualitātes, pārzinot mācību saturu un kompetences; - veic pētniecisku darbību pedagoģiskā procesa uzlabošanai; - patstāvīgi plāno un strukturē savu mācīšanos, pilnveido savu personību un profesionālo kompetenci, īsteno koleģiālu atbalstu, sekmējot savu un kolēģu savstarpēju tālākmācīšanos atbilstoši sabiedrības, izglītības, kultūras un zinātnes attīstībai vietējā un starptautiskā līmenī. Karjera Studiju programmas absolventiem ir iespēja strādāt izglītības iestādēs dažādās izglītības pakāpēs, atbilstoši apgūtajiem izvēlētās jomas mācību priekšmetam/iem. |
|
Programmas mājaslapa | www.rtu.lv/lv/studijas/visas-studiju-programmas/atvert/GCS?department=0L000&type=P |
|
Iepriekšējā izglītība, prasības | Vidējā izglītība, CE matemātikā, latviešu valodā un svešvalodā. Reflektantiem, kuri nav kārtojuši centralizēto eksāmenu matemātikā vai bijuši atbrīvoti no tā, jākārto iestājpārbaudījums matemātikā. CE svešvalodā LR normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var aizstāt ar starptautiskās testēšanas institūcijas pārbaudījumu svešvalodā. Papildus punkti par CE fizikā un/vai ķīmijā. Papildus nosacījumi: 1) Vidējās izglītības dokumenta gada vidējā atzīme mācību priekšmetos ir ne zemāka par 7 ballēm. Ja vidējās izglītības dokumenta gada vidējā atzīme mācību priekšmetos ir 6 balles RTU LA ir iespēja kārtot pārbaudījumu – pārrunas. 2) Mutisks un rakstisks iestājpārbaudījums – izglītības gadījumu analīze (visiem reflektantiem). 3) Domāšanas tests. 4) Priekšrocības ir reflektantiem, ja: ir rekomendācijas un/vai apliecinājumi par iepriekšējo pieredzi pedagoģiskajā darbā (piemēram, darbs bērnu un jauniešu nometnēs, svētdienas skolā; auklītes darbs u.c.) un brīvprātīgo darbu (piemēram, dalība jauniešu NVO, interešu izglītībā, dažādu nometņu, kursu, semināru organizēšanā un/vai īstenošanā u.c.); ir apliecinājums par dalību Latvijas valsts vai reģiona skolēnu ZPD konferencēs un/vai olimpiādēs. |
|
Aktuālā informācija | Uzņemšanas noteikumi studiju programmās 2025./2026. gadā: lasīt šeit 2024. gada 1. martā Liepājas Universitāte (LiepU) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU). 2025. gada 1. aprīlī Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija (RTA) kā atsevišķa struktūrvienība pievienojās Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU). |
Augstskola
Iestādes tips:Zinātnes universitāte
Ķīpsalas iela 6A, Rīga, LV-1048
Tel:67089333; 27089999
E-pasts:info@rtu.lv; rtu@rtu.lv www.rtu.lv
Norises vieta(s) vai fakultāte(s):
RTU Liepāja Lielā iela 14, Liepāja, LV-3401 Tel:63423568 E-pasts:liepaja@rtu.lv www.rtu.lv/lv/liepaja | RTU Rēzekne Atbrīvošanas aleja 115, Rēzekne, LV-4601 Tel:28325368 E-pasts:rezekne@rtu.lv www.rtu.lv/lv/rezekne |